Якщо вам подобається блог - порекомендуйте його друзям. Якщо не подобається - тим, кого не любите

пʼятницю, 4 серпня 2017 р.

Україна. Подорож в минуле?

Рівнесенькі польські дороги ведуть наш автобус до митниці. Кілька годин між двома країнами - і ми в Україні. Виїзджаємо. Міняємо сімки в телефонах. А у вікна заглядає рідна земля. Я тут росла, жила, працювала, кохала колись давно... Автобус трясе по вибоїнах рідних доріг, при трасах - напіврозвалені зупинки придорожніх сіл з бабусями в білих хустинках... Україна...

Магазинчик на автовокзалі. Невеличка черга чекає, поки продавець, обвішана золотом, закінчить розмову з подругою по телефону. Подруга все не хоче прощатись, то дівчина пхає мені в руки пляшку води, дивлячись на мене, як на набридливу муху... Що ж, доведеться перебудувати свій розум на кілька тижнів. Перепрограмувати його з ввічливих польських  чиновників і усміхнених продавчинь на українські реалії. А, може, краще не треба? Може, це гріх проти рідної землі - перепрограмовувати себе на хамство, а не світити навколо світлом європейської культури, котра вже встигла закоренитись в розумі?


Рідне місто зустрічає рідними обличчями, знайомими вуличками... Тут, ніби все стоїть на місці. Я десь літаю, розвиваюсь, росту, змінююсь, а отут все залишається таким же. Все, окрім людей, котрі  ростуть, старіють, а деякі - відходять...

Паперові справи, котрі чекають на мене цієї відпустки, навіюють страх одразу після першого візиту в РЕС, котрий знаходиться далеко за містом, а доїхати туди можна лише таксі чи автобусом двічі на день. "Начальника нема, і не знати, чи буде", "А ксерокс в нас не робить"(а найближчий - в центрі міста)... Ані лавочки в коридорах. Нарешті начальник приходить, він увесь в стилі "Царь есмь". Перед тим, як підписати заяву - відчитує мене, як школярку. При цьому сидить, а я стою навитяжку...

Два тижні вдома - і мій розум поволі починає адаптуватись: починаю підігрувати поважним чиновницям і велеможним працівницям банку, удавати покірну слугу і купувати шоколадки для секретарок... Стоп, - кажу я собі. Не можна. Не дозволяю. Я не хочу. Не хочу повертатись в таку Україну. Я не хочу мінятись знову в невільницю. Хочу залишитись людиною!



І це допомогає мені побачити і доцінити посмішку на обличчі ввічливої працівниці рагсу, здивуватись привітній жіночці в БТІ, замилуватись милою землячкою-нотаріусом... Пореготатись з подругами. Позгадувати дитинство з мамою. Повернутись на батьківщину так, як мріяла.

Я їду. Прикордонниця по українському боці гаркає в салон: "Шо сидимо? Виходим на контроль!" Та я не ображаюсь. Мені шкода її - уособлення сіро-бурого пострадянського минулого. Нехай собі. А я їду в Польщу. Аби навчитися чогось розумного, доброго, вічного, і принести це додому. Колись, коли приїду знову...

При копіюванні статті чи її фрагменту, чітке посилання на мій блог обовязкове!








1 коментар:

  1. Впізнала Чортків. Не була вдома вже 3 роки. І хочеться їхати і страшно. Рідних там не маю, тільки купа всяких паперових справ назбиралось. Ну і хочеться побачити рідні місця

    ВідповістиВидалити

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.