Якщо вам подобається блог - порекомендуйте його друзям. Якщо не подобається - тим, кого не любите

пʼятницю, 20 квітня 2018 р.

Намистяні вірші. Ліна Костенко


Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.
*****
Доборолися! Добалакались!
Досварилися, аж гримить!
Україно, чи ти була колись
незалежною хоч на мить:

від кайданів, що волю сковують,
від копит, що у душу б'ють,
від чужих, що тебе скуповують,
і своїх, що тебе продають?!


Популяція! Нація! Маси!
І сьогодні, і вчора, й колись
українського пекла гримаси
упеклися мені. Упеклись!

Весь цей розбрат, і рейвах, і ремство,
і віки без голів'я вогонь, -
хай він спалить усе це нікчемство,
українського пекла вогонь!

7 коментарів:

  1. Життя іде і все без коректур.
    І час летить, не стишує галопу.
    Давно нема маркізи Помпадур,
    і ми живем уже після потопу.
    Не знаю я, що буде після нас,
    в які природа убереться шати.
    Єдиний, хто не втомлюється, – час.
    А ми живі, нам треба поспішати.
    Зробити щось, лишити по собі,
    а ми, нічого, – пройдемо, як тіні,
    щоб тільки неба очі голубі
    цю землю завжди бачили в цвітінні.
    Щоб ці ліси не вимерли, як тур,
    щоб ці слова не вичахли, як руди.
    Життя іде і все без коректур,
    і як напишеш, так уже і буде.
    Але не бійся прикрого рядка.
    Прозрінь не бійся, бо вони як ліки.
    Не бійся правди, хоч яка гірка,
    не бійся смутків, хоч вони як ріки.
    Людині бійся душу ошукать,
    бо в цьому схибиш – то уже навіки.

    ВідповістиВидалити
  2. Страшні слова, коли вони мовчать
    Страшні слова, коли вони мовчать,
    коли вони зненацька причаїлись,
    коли не знаєш, з чого їх почать,
    бо всі слова були уже чиїмись.

    Хтось ними плакав, мучивсь, болів,
    із них почав і ними ж і завершив.
    Людей мільярди і мільярди слів,
    а ти їх маєш вимовити вперше!

    Все повторялось: і краса, й потворність.
    Усе було: асфальти й спориші.
    Поезія – це завжди неповторність,
    якийсь безсмертний дотик до душі.

    ВідповістиВидалити
  3. Відчай сучасної Роксолани

    Я в полоні своїх обов"язків,
    Їх довіку не обмину.
    Я люблю Вас тривожно, боязко
    (Вам і знати про те не обов"язко...)
    Бо чужому служу королю.

    Все в його королівстві просто:
    Якщо дощ-то на цілий день,
    Якщо осінь- то просто осінь-
    Сухоребра й простоволоса,
    І не любить король пісень.

    Я слугую в його хоромах,
    Я рабиня його-і квит.
    -Королю мій! О, мій королю!
    Відпусти мене знов на волю,
    Не зійшовсь на мені клином світ.

    Я найперша в твоїм гаремі,
    Але все ж таки то- гарем.
    А край моря стоїть галера,
    Є весло там одне для мене,
    І лишу я тебе тепер.

    ...Вже й усміхнена, вже й святкова,-
    Та лиш рушила до межі,
    Як назустріч- маленька доня,
    Простягла пелюстки-долоні:
    -Ма-мо! казочку лозкази!...

    (Н.Баклай)

    ВідповістиВидалити
  4. Настане день, обтяжений плодами.
    Не страшно їм ні слави, ні хули
    Мої суцвіття, биті холодами,
    Ви добру пам'ять все – таки дали.

    І то нічого – що чигали круки,
    Що промайнуло так багато літ.
    З такого болю і з такої муки
    Душа не створить бутафорський плід (Костенко)

    ВідповістиВидалити
  5. Хороший вірш
    В тему....

    ВідповістиВидалити
  6. Адміністратор блогу видалив цей коментар.

    ВідповістиВидалити

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.